Indochina, Here I am! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Linda Koster - WaarBenJij.nu Indochina, Here I am! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Linda Koster - WaarBenJij.nu

Indochina, Here I am!

Door: Linda Koster

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 April 2014 | Vietnam, Nha Trang

Bangkok.
Mijn trip in Zuid Oost Azie is begonnen! Mijn vlucht vanuit schiphol begon op Vrijdag om 20:00 uur waarna ik in een kleine twee uur naar Vienna, Austria vloog. Het hele vliegtuig vol Oostenrijkers natuurlijk! Hier moest ik voor het eerst in mijn leven overstappen van vliegtuig. Maar dat ging gelukkig prima, om 23:30 vloog ik verder richting Bangkok met een enorme boeing 777. Tijdens de vlucht heb ik een leuke film gekeken. We landen in Bangkok om 15:05, locale tijd op Zaterdag. Een tijdsverschil van 6 uur!(wintertijd). Zodra ik uit het vliegtuig stapte kwam er gelijk een enorme hittegolf mij tegenmoet. Ik heb eerst gevraagd bij welke band mijn backpack te vinden was, gelukkig snel gevonden. Daarna moest ik op zoek naar mijn persoonlijke taxi driver. Tussen al de bordjes vond ik én met G-adventures en mijn naam stond op haar lijst, gelukkig! Op de weg was het erg druk en veel file. Het viel me op dat het stuur aan de rechterkant zat! Ze rijden links in Thailand en de chaufeuze zat constant te bellen!

Het Bangkok centre hotel is waar ik mijn eerste en tweede nacht in Bangkok doorbracht, een erg mooi hotel. Ik had een mooie ruime kamer en er was wifi en een zwembad! 'S avonds heb ik gelijk mijn eerste thaise eten gehad. Ik ben China town in gelopen en ben bij de locals op straat gaan eten. Ik heb maar met handen en voeten duidelijk gemaakt dat ze maar wat moesten maken, resultaat: heerlijke noodel soep voor omgerekend 1 Euro. Eerst indruk: Heet! En drukkend weer, soms vies warm! Woeste natuur en erg druk met mensen en verkeer. Ik moest er weer eens aan wennen dat ze echt niet stoppen bij een zebrapad! Daarnaast hebben ze natuurlijk een andere taal, schrift en geld.

De volgende dag ben ik naar de 'Chatuchak weekend market' en een park geweest met de metro. Eerst uitzoeken hoe alles hier gaat! Op de markt zijn overal heel veel kraampjes met appart eten en kleding. Eerst heel veel rondgelopen daarna een andere noodel soep geprobeerd en cocosnoot drinken uit een echte cocosnoot! Ook heb ik even in het park gezeten voordat ik weer met de metro naar het hotel ging. (40 Bath=1Euro). Op mijn kamer ontmoette ik mijn nieuwe roommate! Heel aardig meisje, Anna uit Denemarken met rood haar. We hebben samen lekker even gezwommen waarna we om 6 uur de rest van de groep ontmoetten. Ik heb namelijk via Kilroy een soort groepsreis geboekt waarbij het vervoer en de overnachting al geregeld is, gezellig met wat meer internationale mensen. Na elkaar voor te stellen en wat papier werk gingen we samen eten in Bangkok! Het is een leuke groep van 9 mensen en een Thais vrouwtje als CEO/gids. Er komen veel van de groep uit Denemarken, verder Noorwegen en Engeland. Ik heb totaal geen last gehad van een Jetlag, ik moest 6 uur eerder slapen maar ik was zo moe omdat ik in het vliegtuig ook niet echt sliep en de vele indrukken dat ik zo in slaap viel

Na een kort verblijf in de Thaise hoofdstad was het tijd om de grens over te gaan! Op naar Cambodja! Gelijk een tweede cultuurshock! Damn wat een land! Ze leven in kleine hutjes, veel rommel overal, apparte natuur. Bij de grensovergang moesten we een visum van Cambodja regelen. Je zag grote oude karren helemaal hoog opgestapeld die de mensen zelf vooruit trokken. 5 mensen op 1 scooter? Heel normaal! 'Kingdom of Cambodja' stond er. Ze rijden hier wel weer rechts i.p.v in Thailand.We gingen op naar Seam Reap & Angkor Wat. Ik blijf maar water drinken echt veel! Het is hier zo heet met een hoge luchtvochtigheid, ik kan er nog niet aan wennen. Het is hier tussen de 35 en 38 graden. Zeik nat van het zweet (ja bah :p).

Angkor Wat, Cambodja
We zijn om 5 uur snachts uit het hotel vertrokken om de zondsopkomst bij de tempel te zien! Met een slaperig hoofd stappen we ons bed uit. Eenmaal daar zien we de prachtige bekende oude tempel 'Angkor Wat' bekeken. Jammer genoeg niet echt een opkomendezon gezien. Daarnaast hebben we de 'Bayon Temple' gezien, met heel veel boeda hoofden er op en de 'Ta Prohm Temple' met oeroude bomen waarvan de wortels met de tempels zijn verstrengeld. Ten slotte zijn we nog een piramide achtige tempel opgeklouterd en daarna kwamen we een stel apen tegen! Prachtig om te zien, ze klommen in de boom, zaten op een auto of waren met hun jongen aan het slepen. Die zelfde dag heb ik ook zo'n geluks wens/doop gehad van een monnik. We moesten onze schoenen uit doen en ze gingen een soort van zingen en water op mij spatten. Geuren van wierrook kwamen me tegemoet. Daarna kreeg ik een rood armbandje. Rood staat voor geluk. 'S avonds zijn we met de Tuk Tuk naar de 'Night Market' geweest, de beste markt van cambodja, erg gezellig. Voor deze dag zeker een kijkje waard tussen mijn foto's!

Seam Reap
In Seam Reap zijn we in de tuk tuk naar een bassisschool geweest genaamd 'New Hope Cambodia' waar kinderen op dat moment Engelse les kregen. Naar school gaan is in dit land redelijk zeldzaam. Ik moest even wat Engelse woordjes met ze oefenen! We kregen een uitleg en een kleine rondleiding over wat ze er doen. Daarnaast hebben we een taditionele maaltijd gegeten. Natuurlijk waren de heerlijke fruitshakes ook weer aanwezig zoals overal hier! Laat in de middag gingen we quat rijden! Super vet! Zodat we de zondsondergang konden bekijken. Daar zit Linda op een grote quat wrooeemmm gass! Daar gingen we dan... dwars door het binnenland van cambodja, over zand, granslanden, kleine weggetjes etc. We kwamen een rij lopende koeien tegen langs de weg. De toer was 15 KM. Het werd langzaam donker. Jammer genoeg weer niet echt een zon te zien... Maar wel onweer! Ver weg zag je dikke flitsen. Intussen was het donker en racend gingen we terug. Opeens was ik bruin! Nee niet van de zon, maar van het zand haha! Tijd voor een lekkere douche in het hotel.
Toen we uit eten gingen bij restaurant/bar 'Temple' was er de hele avond traditionele dans te zien, erg mooi. Heel rustig en veel met de handen. Dit ligt aan de Pub Street, en lange straat met alleen maar barren waar je goed kan uitgaan. Savonds was overal luide muziek, er hing een hele relaxte vibe, iedereen ging op straat dansen (het was nog steeds heet). Super gezellig, ook hebben we met mega veel mensen de macarena gedaan en was er een dance battle.

Phnom Penh (Capital city)
De stad voelde gelijk anders aan dan de vorige. We hadden een lux hotel met airco, wifi en een zwembad op het dak! (8ste verdieping) mooi uitzicht! We hebben de 'Killing fields' bezocht. Dit was zeer heftig! De gids daar vertelde veel over hoe wreed ze de mensen toen behandelden. Een soort tweede wereld oorlog zoals in Europa. Er was geen uitzondering, ook kinderen en vrouwen werden gedood. We hebben de graven, het museum, cellen, foto's, schilderijen en schedels gezien. Ik had soms de neiging om weg te lopen. Later gingen we Phnom Penh zelf bekijken. Er waren veel tempel gebouwen waaronder het Royal Palace. Het was weer extreem heet en de zweet drupte bij iedereen weer naar beneden. Nadat we even terug naar het hotel zijn gegaan heb ik nog de Central Market (Phsar thmei) gezien. Ik heb flink moeten afdingen, dat moet hier overal. De vrouw wou voor een hangertje voor 15 dollar verkopen, ik voor 5. Uiteindelijk voor 6 dollar gekregen. Bleek dat het kettingje er niet bij zat die ze liet zien. Daar wou ze 8 voor hebben, ik 1 dollar. Uiteindelijk toch voor 1 gekregen dus samen 7 dollar, hah! 'S avonds nog even lekker het zwembad in gesprongen en wat foto's gemaakt. Daarna lekker Pathai gegeten in de stad.

Opvallend:
-Geen regeld op de weg, wie het eerst is wie het eerst maalt.
-Veel rommel op straat, er wordt echt op straat geleefd, niet binnen
-Veel armoede en kinderen die niet naar school gaan maar werken of snachts nog wakker zijn
-Heel veel scooters als vervoermiddel, en tuk tuks
-Ruige natuur
-Altijd water moeten kopen, veel water. Niet uit de kraan kunnen drinken!
-Zeer warm, hoge luchtvochtigheid.

Sihanoukville
Lekker op het strand! De zee is warm(!) en niet zo helder. We zijn hier lekker uit eten geweest en hebben cocktails op het strand gedronken. Leuke boulevard. Met een typisch bootje, een langwerpige met een dakje zijn we de rivier op gegaan. We kwamen langs het nationale park en zagen mensen die aan het vissen waren. Hier hebben we een erg mooi wit strandje bezocht en heb ik wat schelpen gezocht. Super mooie locatie met grote palmbomen. Hier heb ik een lekker vis van de bbq gegeten. Daarna hebben we een wandeling door het bos gemaakt naar
een ander deel waar we lekker hebben gezwommen. Nouja lekker... ik werd gelijk aangevallen door een kwal. Ook heb ik in het stadje een heerlijke full-body DE-Stress massage gehad!
*Op dit moment zit ik opeeén zeer hobbelige weg te typen. We hebben én lange rit voor de boeg op naar Vietnam!

**Ik had dit al eerder geschreven, maar had geen internet en tijd (iemand anders haar computer) om mijn blog te uploaden. Daarom doe ik het nu nog. Inmiddels al weer én paar dagen in Vietnam en weer heel wat beleefd, daar later meer over. Afgelopen dagen voelde ik me niet echt lekker, maar probeer nu weer te genieten :). Net terug van het snorkelen en vanavond de nachttrein!

Linda

  • 11 April 2014 - 10:40

    Spinner:

    Heej lin!!

    Heb genoten van je leuke verslag hahaha
    Ik zie het al voor me jij aan het afdingen XD .
    Maar hoop dat het nu beter met je gaat. Ikhoud je verslag in de gaten en we APPE

    Have fun daar.....spinner xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Hallo, Zoals jullie weten ga ik voor 5 maanden naar Istanbul, Turkije! Samen met mijn vriendin Jildou. Nu zul je wel denken hoe komt ze bij Turkije...Ik heb Turkije gekozen omdat hier de beste creatieve en grafische school zit, Sabanci University. Ik hoor van andere mensen dat Istanbul een hele mooie stad is, we zullen zien, ik ga lekker veel bekijken daar! Ik heb de volgende vakken gekozen: Photography & Expression, Turks, Design with Typography, Language of Drawing, Visual Culture en Visual Language. (je kan nog vakken wisselen daar) Vrijdag 3 Februari om 13:55 vertrekt m'n vliegtuig. We verblijven daar op de campus. Linda

Actief sinds 31 Jan. 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 16676

Voorgaande reizen:

28 April 2016 - 06 Mei 2016

Zweden

28 Maart 2014 - 08 Mei 2014

Indochina

03 Februari 2012 - 30 November -0001

Studiereis Turkije

Landen bezocht: